Aktuality

Firmy vítají další možnost náboru zaměstnanců, potvrdily Veletrhy práce online

Kvůli stále trvajícím omezením uskutečnila Jihočeská hospodářská komora ve spolupráci s Jihočeskou společností pro rozvoj lidských zdrojů letošní Veletrhy práce v online podobě. Zpětná vazba od zúčastněných firem potvrdila, že jihočeští podnikatelé vítají další formu, jak nabízet své pracovní pozice.

Komora proto do budoucna uvažuje o konání obou forem Veletrhů práce, jak té prezenční v jednotlivých regionech, tak i online, která může být zajímavější pro mladší generaci zájemců o práci.

„Zpětná vazba od firem po uskutečnění online veletrhu nám potvrdila, že firmy o další možnost, jak prezentovat nabízené pozice, mají zájem. Dvě třetiny respondentů by se do budoucna zúčastnily online veletrhu či online akce v kombinaci s veletrhy prezenčními,“ říká Luděk Keist, ředitel Jihočeské hospodářské komory, která je společně s Jihočeskou společností pro rozvoj lidských dlouhodobým organizátorem Veletrhů práce v Jihočeském kraji.

Letošní veletrh, který se uskutečnil 15. a 16. června, museli organizátoři podřídit omezením vycházejícím ze současné situace. „Nechtěli jsme, aby jihočeští podnikatelé přišli o možnost prezentovat se mezi zájemci o práci. Zároveň jsme kvůli zajištění bezpečnosti účastníků nemohli uspořádat veletrhy práce v obvyklé podobě s větším množstvím lidí na jednom místě, online forma byla tedy na místě. Přestože firmy neměly na online schůzkách tolik zájemců jako na prezenčních akcích v minulých letech, těší nás, že po dobu kampaně navštívilo webové stránky s nabídkami práce na 5 300 uživatelů, celkově evidujeme na 7 700 návštěv. Věříme, že se tímto firmy zviditelnily a získaly tím další možnost, jak se přiblížit budoucím pracovníkům, kteří mohli na webu www.veletrhy-prace.cz vybírat z více jak 180 pracovních nabídek,“ dodává Luděk Keist.

Reakce firem na online akci byly vesměs pozitivní, a to i přesto, že některé firmy měly před uskutečněním nové formy veletrhu určité pochybnosti: „Chtěla bych poděkovat za skvělou myšlenku a báječnou realizaci celého projektu,“ uvedla Kateřina Hřídelová z firmy B a K Písek v hodnotícím dotazníku. Pro většinu firem byla online akce další formou náboru, který může pomoci v současné době, kdy mají firmy obecně problém nové pracovníky získávat: „Aktuální situace na trhu práce není zcela příznivá, kandidátů není dostatek, vše je spíše o náhodě,“ potvrdila Radka Steinhäuslová ze společnosti GASTRO PRODUCTION s.r.o., co je obecným problém na trhu práce.

Jihočeská hospodářská komora proto i do budoucna plánuje využít vytvořeného portálu www.veletrhy-prace.cz a je připravena zrealizovat veletrhy práce i v online prostředí. „Ideálně, pokud to situace dovolí, tak v kombinaci s prezenčními akcemi v regionech, na které jsou lidé i firmy zvyklé z dřívějška. Na druhou stranu, online forma může být bližší pro mladší ročníky, které fungují více online a preferují prvotní komunikaci přes online nástroje oproti osobnímu pohovoru,“ uzavírá Luděk Keist, který věří, že obě formy mají potenciál a covidová doba tak přinesla do náboru zaměstnanců nové možnosti.